Dit custom framemateriaal uit onze eigen carbonfabriek is gemaakt van hoogwaardig ruw carbon met een uitstekende verhouding tussen stijfheid en gewicht. De voorste framedriehoek wordt als één doorlopend stuk gevormd in een gepatenteerd productieproces dat Modified Monocoque Construction heet.
Gemaakt met volledig opnieuw ontworpen frames en op maat gemaakte componenten, bieden alle modellen een onverslaanbare mix van lichtgewicht en flexibiliteit voor ultieme prestaties bij lange afstanden op de weg.
BELANGRIJKSTE KENMERKEN
Functionele eenvoud
Het frame heeft geen overbodige snufjes en is een van de lichtste in zijn soort. Kortom, less is more. Met een perfecte balans tussen performance en comfort biedt deze Defy precies wat je nodig hebt tijdens moderne endurance ritten op de weg.
Ontworpen voor schokabsorptie
Het Advanced-grade carbon frame en de voorvork zijn speciaal ontworpen voor endurance-ritten op de weg. Ze bieden een soepele en efficiënte rijkwaliteit die vermoeidheid tijdens lange ritten tot een minimum beperkt. De nieuwe D-Fuse-onderdelen werken samen om schokken en trillingen te absorberen.
Totale controle
het nieuwe D-Fuse-stuur is ergonomisch gevormd en heeft een flare van 8 graden voor comfort en controle tijdens dagvullende ritten. De brede, hookless velgen van carbon (22,4 mm binnenbreedte) zijn geoptimaliseerd voor tubeless banden met een groot volume (tot 38 mm) en hebben een velgdiepte van 36 mm. Dat zorgt voor stabiel, betrouwbaar stuurgedrag van asfalt tot kasseien.
ADVANCED CARBON
D-FUSE-ZADELPEN
De gepatenteerde zadelpen heeft een D-vormige carbon schacht om wegtrillingen beter te absorberen zonder de noodzaak van mechanische hulpmiddelen of speciale inserts. Dankzij de geoptimaliseerde carbon lay-up is de algehele compliance beter.
CONTACT SL D-FUSE STUUR
Het lichtgewicht carbon stuur met D-vormige buizen combineert comfort op de weg met een grotere trekstijfheid voor meer efficiëntie tijdens het sprinten en klimmen.
CONTACT AEROLIGHT-STUURPEN
Geïntegreerde stuurpen van carbon met interne kabelgeleiding verbetert de aero-prestaties en het uiterlijk. Het ontwerp is gebaseerd op tests in de windtunnel.
PowerCore
Een massief oversized trapasgedeelte heeft een volledig geïntegreerd, 86 mm breed ontwerp. Asymmetrische liggende achtervorken creëren extra stijfheid aan de aandrijfkant en meer stabiliteit aan de niet-aandrijfkant.
INTERNE KABELGELEIDING
Frame, stuur en stuurpen zijn voorzien van unieke kabelopeningen voor een strak, opgeruimd uiterlijk en goede prestaties.
SCHIJFREM-INTEGRATIE
Het frame en de vork zijn speciaal ontworpen voor flat-mount schijfremmen, inclusief 12 mm steekassen voor en achter. Dit zorgt voor betrouwbare remprestaties onder alle weers- en wegomstandigheden.