Hoogwaardig ruw koolstofmateriaal wordt gebruikt om dit framemateriaal te produceren in onze eigen composietfabriek met een hoge stijfheid-gewichtsverhouding. Het frame en de achterbrug zijn geassembleerd en gegoten als één doorlopend stuk in een eigen productieproces genaamd Modified Monocoque Construction.
Ga hard en snel met deze levendige 29er. Hij is gebouwd op een volledig nieuw carbon frame met verstelbare geometrie wat jou de controle geeft om technische trails op snelheid met vertrouwen aan te vallen.
BELANGRIJKSTE KENMERKEN
Verstelbare framegeometrie:
Met de nieuwe flip-chip feature kun je de hoek van de balhoofdbuis en zitbuis veranderen, evenals de hoogte van de bottom bracket. Op deze manier finetune je de handling van de fiets en stem je deze af op het terrein en je persoonlijke rijstijl.
29er voor vertrouwen en controle:
De grotere wielen met een diameter van 29 inch zijn geknipt om met veel balans en stabiliteit het ruwe terrein op te zoeken. Met gemak kun je technische beklimmingen aan. Daarnaast ga je met vertrouwen de snelle, ruige singletrack afdalingen in.
Progressief trail design:
Het lichtgewicht Advanced-grade composite frame heeft een langere reach en steilere zitbuis voor agressief trailrijden en verbeterde klimcapaciteiten. De vernieuwde Maestro achtervering heeft 120 millimeter veerweg achter en een 130 millimeter voorvork.
Advanced-Grade Composite Frame
Maestro Suspension Technology
Vier strategisch geplaatste draaipunten en twee linkages werken allemaal samen om één enkel zwevend draaipunt te creëren voor het meest actieve, efficiënte en onafhankelijke veersysteem in het terrein.
Advanced Forged Composite Upper Rocker Arm
Een ultramodern hogedrukgietproces wordt gebruikt om de carbon bovenste rocker arm te produceren, waardoor deze lichter, stijver en sterker is dan een aluminium versie.
Geïntegreerde opslag in onderbuis
Door een vergrendeling op de onderbuis te openen, kun je essentiële items zoals een binnenband, CO2-patroon, bandenlichters, snacks of een multitool opbergen, allemaal verpakt in een waterbestendige tas.
Aanpasbare framegeometrie
Met de Flip Chip kun je de hoek van de balhoofdbuis en de zitbuis veranderen, samen met de hoogte van de trapas, om het rijgedrag te verfijnen. Je kunt de lage instelling kiezen voor sneller, meer open terrein of de hoge instelling voor langzamere, meer technische singletracks.
OverDrive
Giant's originele oversized vorkbuis-technologie. De oversized balhoofdlagers (1 1/2 "onder en 1 1/8" boven) en de taps toelopende stuurbuis zorgen samen voor een optimale stuurstijfheid, ontworpen om nauwkeurige stuurprestaties te bieden.
Geïntegreerde kabelpoorten
Nieuw ontwerp voor interne kabelgeleiding biedt een strakke look en prestaties voor derailleur-, rem- en dropperpost-kabels en behuizing.
PowerCore
Een enorm oversized trapas / liggende achtervork is voorzien van een volledig geïntegreerd 92 millimeter breed trapasontwerp. Asymmetrische liggende achtervorken zorgen voor extra stijfheid aan de aandrijfzijde en stabiliteit aan de niet-aandrijfzijde.
Geïntegreerde framebescherming
Boost naven
Bredere naafafstand (148 mm achter) resulteert in stijvere wielen voor extra controle plus meer ruimte voor bredere banden en een verbeterde kettinglijn voor optimale aandrijflijnprestaties.
Giant Tubeless System
Tubeless WheelSystem en banden bieden verbeterde efficiëntie, comfort en controle.
Gerelateerde modellen
Deze specificaties zijn met de grootste zorgvuldigheid samengesteld. Specificaties, beschikbaarheid, prijzen en kleuren kunnen echter zonder vooraankondiging wijzigen.